KAATSU

Hvad er KAATSU?

KAATSU er en type styrketræning, der anvender sig af kontrolleret moderat blodgennemstrømnings træning. KAATSU anvendes med et specielt patenteret udstyr, der omfatter en "monitoreringsenhed" og "Air Bands", der spændes om overarm elle overben. KAATSU kan udøves, enten mens man sidder ned eller bevæger sig.
Kaatsu

Fordelen med KAATSU er, at der kan opnås signifikant effekt af træning på kort tid uden anvendelse af vægte eller med lav belastning (modstand).

KAATSU påvirker kroppen på flere måder. Påvirkningerne omfatter dannelse af nye blodkar, muskler, sener og knogler i hele kroppen. KAATSU har positiv indflydelse på hjerte-kar systemet og stofskiftet, reducerer risikoen for åreforkalkning, forbedrer hyperlipidæmi, hyperglykæmi, nedsætter forhøjet blodtryk og fedme. Nogle af disse effekter er bedre dokumenteret i den videnskabelige litteratur end andre, men der er indikationer for, at KAATSU kan medføre alle disse ting.

Hvem bruger KAATSU?

KAATSU er sikkert og effektivt anvendt af atleter og ikke-atleter i alle aldre, med forskellige færdigheder og med baggrund i Asien, Europa eller USA for at få muskelstyrke, øgning af bevægelighed og forbedrede præstationer. KAATSU produkter anvendes af japanske, kinesiske og amerikanske OL-guldvinderne og verdensmestre, professionelle atleter, universitets studerende atleter, high school atleter, militært personale og enkeltpersoner fra alle samfundslag i alle aldersgrupper.

Læs også om vægtløs træning med AlterG.

3 grundlæggende Typer af KAATSU:

Type 1:
"KAATSU Cycle" er en praktisk form for moderat blodgennemstrømnings træning, der ikke kræver fysisk bevægelse. KAATSU Cycle kan udføres hvor som helst (f.eks på kontoret, i sengen, flysædet, sofaen derhjemme, etc.) og når som helst (f.eks før eller efter træning) separat på armene eller benene. Den fulde KAATSU Cycle er fuldført i løbet få minutter og kan gentages, når det ønskes. KAATSU Cycle hjælper med at lindre stress og resulterer i forhøjede energi niveauer.

Type 2:
"KAATSU 3-punkts Træning" er en yderst effektiv form for moderat blodgennemstrømnings træning for både arme og ben. Den udføres, hvor som helst og når som helst og involverer 2 gange 3 sæt: F for armene: Hånd knytning, bicep bøjning og tricep extension, For benene tå krumninger, tå løft, og hæl løft. Personer i alle aldre og med alle former for færdigheder kan opnå muskel udtrætning i løbet af få minutter uden brug af vægte.

Type 3:
"KAATSU Træning" er den mest intense form for moderat blodgennemstrømnings træning, hvor hele kroppen aktiveres. Træningen kan udføres hvor som helst og når som helst og involverer en bred vifte af øvelser, der anvendes i fysioterapi eller sport. Personer i alle aldre og med alle former for færdigheder, fra begyndere til professionelle, kan nå til muskel udtrætning inden for minutter uden brug af vægte. KAATSU Training resulterer ikke i ømhed og forhøjet energi niveauer.

Certificerede Kaatsu® specialister i Danmark

Kaare Fiala, www.Fysiodema.dk
Kasper Danborg, www.Fitness-Institute.dk
Allan Hejsel, www.Maxmobilefitness.dk
Alexander Hejsel, www.Maxmobilefitness.dk
Flemming Svendsen, www.Muscletherapy.dk
* skal udfyldes
Fysiodema

Nyhedsbrev

Tak for din tilmelding

Ønsker du at blive ringet op?

Tak for din henvendelse.

Vi ringer dig op hurtigst muligt.